Spørsmål og svar om nye kunngjøringsskjema
Etter overgang til nye Doffin og innføring av nye kunngjøringsskjemaer i oktober 2023 har det kommet inn flere spørsmål til de nye skjemaene og funksjonene.
Etter overgang til nye Doffin og innføring av nye kunngjøringsskjemaer i oktober 2023 har det kommet inn flere spørsmål til de nye skjemaene og funksjonene.
Den nye kravspesifikasjonen er resultat av et bredt samarbeid og gir effekt både for byggherrer og leverandører.
Finn informasjon om sentrale klima- og miljøbelastninger for ulike anskaffelser, og tiltak som kan gjøres for å ta hensyn til disse.
Luftfartstilsynet har utarbeidet en veileder om det viktigste oppdragsgiverne må være bevisste på og bør stille krav om for å ivareta flysikkerheten ved kjøp av innenlands helikoptertjenester.
Oppdragsgiverne må ivareta flysikkerheten ved kjøp av innenlands helikoptertjenester.
Delingsøkonomi og grønn innkjøpspraksis er stikkord for løsningene som ble utviklet på oppdrag for Oslo kommune. Selskapene Leasi og Grayn har allerede fått mye oppmerksomhet for måten de løser sirkulære behov på med digitale tjenester.
Dette kapittelet har som formål å gi bransjeinnsikt i hvordan markedet fungerer innenfor de ulike avtaleområdene som er identifisert i kategoristrategien. Innsikten er basert på en omfattende markedsdialog og egnetheten for en fellesavtale innenfor et gitt avtaleområde har blitt analysert med utgangspunkt i tilbakemeldingene fra en-til-en møter med leverandører innenfor de respektive kontraktsområdene.
Omlag 2000 renovasjonsbiler kjører rundt på norske veier. Disse bilene bidrar til store utslipp av klimagasser, lokal forurensing og støy. Difi ønsker å bidra til at denne transporten blir grønnere.
Dette kapittelet drøfter sentrale utfordringer for ivaretakelse av bærekraft som er relevant for kontorområdet, og hvordan de ulike kontraktsområdene i strategien kan bidra til å oppnå positive miljø- og klimaeffekter.
Oversikt over eksterne kilder som er benyttet for å skrive kategoristrategien.